Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Gdańskim

Wyszukiwarka

Odnośniki

Treść strony

REGULAMIN ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO

W NOWYM DWORZE GDAŃSKIM

 

  • 1.

 

  1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Gdańskim zwany dalej „Regulaminem” określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Gdańskim.
  2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
  • Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Gdańskim,
  • Powiatowym Inspektorze - należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Gdańskim.

 

  • 2.

 

Inspektorat działa na podstawie:

  • ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 1333 ze zm.),
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 256 ze zm.),
  • ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 1427 ze zm.),
  • niniejszego Regulaminu.

 

  • 3.

 

  1. Inspektorat jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego wchodzącym w skład zespolonej administracji powiatowej, obsługującej Powiatowego Inspektora.
  2. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu nowodworskiego.

 

  • 4

 

  1. Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.
  2. Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
  • działalnością inspekcyjną polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
  • postępowaniami administracyjnymi,
  • postępowaniami egzekucyjnymi,
  • postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
  • prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno-budowlanej i organami kontroli państwowej,
  • obsługą prawną Inspektoratu,
  • kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
  • zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
  • przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • gospodarowaniem mieniem Inspektoratu.

 

  • 5.

 

  1. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
  • ustalenie regulaminu organizacyjnego Inspektoratu,
  • wydawanie aktów prawnych wewnętrznego urzędowania w formie zarządzeń,
  • zatwierdzanie planów kontroli,
  • udzielania imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej,
  • wyłączanie kontrolera z postępowania kontrolnego,
  • dekretacja dokumentów wpływających do Inspektoratu,
  • podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli,
  • podpisywanie decyzji i postanowień administracyjnych,
  • wszczynanie egzekucji administracyjnej,
  • udzielanie odpowiedzi na skargi i wnioski,
  • podpisywanie sprawozdań,
  • podpisywanie protokołów kontroli organów i wystąpień pokontrolnych,
  • kierowanie pism do organów administracji publicznej,
  • występowanie do organów Samorządu Zawodowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
  • udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,
  • zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków do wynagrodzenia.
  1. Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania.
  2. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik Inspektoratu na podstawie udzielonego upoważnienia, z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 16.
  3. Pracownik, o którym mowa w § 5 ust. 3 regulaminu jest upoważniony do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień.

 

  • 6.

 

  1. Powiatowy Inspektor podpisuje:
  • decyzje administracyjne i postanowienia,
  • akty prawa wewnętrznego,
  • wystąpienia i sprawozdania kierowane do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
  • wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej i publicznej,
  • odpowiedzi na skargi i wnioski.
  • dokumenty związane ze sprawozdawczością finansową.
  1. Pracownik, o którym mowa w § 5 ust. 3 regulaminu podpisuje dokumenty wymienione w ust. 1 podczas nieobecności Powiatowego Inspektora z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt. 2.

 

  • 7.

 

  1. Określa się następującą strukturę organizacyjną Inspektoratu:
  • Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego,
  • wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji,
  • jednoosobowe stanowisko ds. administracyjno-organizacyjnych,
  • główny księgowy (obsługa księgowa i kadrowa).
  1. Powiatowy Inspektor tworzy wieloosobowe lub jednoosobowe stanowiska do prowadzenia spraw, o których mowa w ust. 1.
  2. Powiatowy Inspektor może w razie potrzeby łączyć stanowiska, o których mowa w ust. 1.

 

  • 8.

 

  1. Do zakresu działania stanowiska ds. inspekcji należy w szczególności:
  • opracowywanie projektów planów inspekcji,
  • prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
  • prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych,
  • prowadzenie postępowań egzekucyjnych,
  • prowadzenie składnicy akt,
  • przygotowywanie okresowych sprawozdań z działalności stanowiska wraz z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych inspekcji w terminach wyznaczonych przez Powiatowego Inspektora,
  • wzajemne zastępowanie się podczas nieobecności pracownika ds. inspekcji oraz ds. administracyjno-organizacyjnych,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
  1. Wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji kieruje Powiatowy Inspektor.

 

  • 9.

 

Do zakresu działania stanowiska ds. administracyjno-organizacyjnych należy obsługa administracyjna i organizacyjna Inspektoratu w szczególności:

  • prowadzenie kancelarii ogólnej,
  • obsługa sekretariatu,
  • zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
  • gospodarka sprzętowa i materiałowa,
  • prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej i ustawie Prawo budowlane,
  • wzajemne zastępowanie się podczas nieobecności pracowników ds. inspekcji,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

 

 

  • 10.

 

Do zakresu działania stanowiska główny księgowy należy:

  • prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • prawidłowe i terminowe prowadzenie ksiąg rachunkowych,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych,
  • prowadzenie spraw związanych z opracowaniem projektu budżetu,
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  • obsługa płacowa Inspektoratu,
  • analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji jednostki,
  • ustalanie zasad prawidłowego obiegu dokumentów finansowych,
  • dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentacji dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  • sprawdzanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
  • nadzór nad inwentaryzacją majątku trwałego i ruchomego, wycena i rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych,
  • prowadzenie spraw kadrowych pracowników (teczki akt osobowych, ewidencja czasu pracy, ewidencja urlopów, skierowania na badania lekarskie, sporządzanie dokumentów związanych z zatrudnieniem pracowników),
  • prowadzenie rejestru zwolnień lekarskich,
  • należyte zorganizowanie stanowiska pracy, prawidłowe przechowywanie oraz zabezpieczenie dokumentacji osobowej,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

 

  • 11.

 

Do pracowników Inspektoratu mają zastosowanie przepisy:

  • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 265 ze zm.),
  • ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 537),

ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 1320).

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Sebastian Żwirek
  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2006-06-14 10:58
  • zmodyfikował: Administrator Systemu
    ostatnia modyfikacja: 2021-03-25 15:26

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 12596
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2021-03-25 15:26